Tuesday, May 8, 2007

Si cand ma gandeam sa-mi donez sufletul...



...ridicai ochii si ei se plimbara diferit de mine peste norii cu forme subiective pe care tocmai ii inventai. m-am oprit in mijlocul intersectiei si am hotarat sa nu ma mai grabesc, pentru ca el, cotidianul, are oricum grija sa ma praseasca cu grebla lui frigida.
mi-am dat seama ca viata poate fi un rau care curge, de ce nu? dar asta nu inseamna ca nu se moare in draci. e bine. moartea te umple de sens, concentric, heliocentric, bine targetat inspre un iris larg deschis.

am o idee despre o menire nedusa pana la capat. despre suprapunerea dintre barbat si femeie, despre copiii nenascuti care imi cresc din urechi si mi se odihnesc pe sani, despre raspunsurile anticipate de Marele Iris.

am o poveste. despre singuratatea Marelui Iris si burtile de peste care asteapta sa se nasca din mintea mea. sunt un talhar implicat intr-un mariaj din interes cu Marea Doamna citadina. marea noastra drama este ca suntem fundamental lipsiti de pasiune cand ne vedem nevoiti sa ne indeplinim obligatiile conjugale pe la colturile de strada.

e racoros sa gandesti. fara nici o legatura, imi pastrez sufletul, dar il tin pe silent.

1 comment:

Anonymous said...

între ochiul lui drept şi ochiul ei stâng
pe nesimţite se ţese
un fir de mătase

acest fum care se înalţă din munte
poate am mai trecut pe aici
acum cinci sute de ani

verdele ierbii
şi verdele omizii
iarăşi zbor cu capul în jos

pacea mi se tulbură pe la margini
un ogar afgan
s-a uitat la mine

corpul acestei femei
subţire
şi totuşi atras spre pământ


n-am să mor din atâta lucru
totuşi
cutele de pe obrajii tăi când râzi

o pisică cu ochii depărtaţi
sau un uşor zâmbet
al diavolului

blazoane umede şi reci
în sfârşit răstorn
piatra veşnică de la poartă

în atâta vuiet şi fum
neîncarnând vreo idee
un păianjen alb

acest bărbat
oricât aş vrea să nu ştiu
are sâni

între mamă şi fiică
duşmănie subţire
ca linia unei sprâncene

aceeaşi uzină părăsită
merg dintotdeauna
şi nu mă îndepărtez

în spatele acestei uşi
nici măcar o fantomă
nimeni

ploaie surdă
în grădina noastră
încolţeşte un coşmar


cinci dimineaţa
astăzi moare
mâine doarme

în lacul călduţ
înfăşurată în alge moi
un fel de a sfârşi

fireşte că-mi eşti prieten
doar ştii cum se vede lumea
prin piciorul paharului

bucură-te
mergem în orăşelul de la marginea mării
unde morţii sunt blajini

clipocit tandru de seară
raţele mute ies din apă spre noi
să tăcem deci


buze întredeschise
ce bine că dormi
şi nu ştii că am venit lângă tine

slabă revelaţie
între acea eu şi această eu
doar o ţigară

cuminţenia
să ştii că cel mai erotic lucru
e o posibilitate închisă


atât de târziu în noapte
să-ţi mângâi dread-urile
cu ceară în ele